Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

SV Delden 1 - Wolfersveen 1
(25 april 2011)

SV Delden leek het winnen van wedstrijden niet meer te kunnen. De ploeg van Henk Drenth stond al enige weken droog, maar onder een heel aangenaam Paaszonnetje bleven de blauwgelen baas in eigen huis. Van meet af was SV Delden de bovenliggende partij en al in 5e minuut kreeg Coen Witteveen al een dot van een mogelijkheid. Hij ontliep handig de buitenspelval en kon vrij op het doel af gaan. Coen wist echter deze kans niet te benutten en een paar minuten later deed Ibrahim Shamboaver het niet veel beter.

Wolfersveen kwam maar moeilijk op gang en had veel moeite met het kunstgras. Regelmatig werd de wedstrijd dan ook onderbroken voor blessuregevalletjes. Gaandeweg kwam Wolfersveen iets beter in de wedstrijd zonder echt gevaarlijk te worden. De beste kansen waren voor SV Delden, maar pogingen van Mark Tuitert, schot van afstand, en Coen Witteveen op aangeven van Frank Tuitert leverden niet het gewenste resultaat op. Aan de andere kant was er veel minder voor nodig om een doelpunt te noteren. Een dwarrelbal van de flank van Gerben Bulten viel maar zo achter Ivo Otten in het doel en dat betekende wel een 0 – 1 voorsprong voor Wolfersveen. Gelukkig wist Marthijn Zweepe binnen vijf minuten dit weer recht te zetten.

Een corner van Kevin Otten kwam de bal via een subtiel hakje van Frank Tuitert als een intikkertje bij Marthijn Zweepe die dankbaar de bal de juiste richting gaf en de 1 – 1 op het scorebord zou kunnen brengen. Dat ook wel deed maar niet zichtbaar. Hoe dan ook, de stand was voor rust al weer gelijk. Na de thee kwam Wolfersveen er eigenlijk niet meer aan te pas. De nummer drie van de ranglijst wist geen moment deze stand waar te maken. SV Delden viel lustig aan, maar het was allemaal net niet. Coen Witteveen toonde veel ijver, maar ontbeerd nog de vorm van voor de winterstop. Met het inbrengen van Timo Gerritsjans, die deze middag met begeerde blikken werd gevolgd door een paar scouts, kwam er meer vaart in de wedstrijd. Met een goede demarrage liet hij de verdedigers van Wolfersveen z´n hakken zien en bracht Kevin Otten in stelling die fraai afrondde en SV Delden op een dik verdiende 2 – 1 bracht.

Voor Wolfersveen was dit de aanleiding de handdoek te werpen, want ze boden weinig verweer. Zo kon SV Delden in de slotfase nog uitlopen naar een 4 – 1 zege. De derde treffer kwam op naam van Kevin Otten en het slotakkoord kwam van Timo Gerritsjans. Hij omspeelde fraai de doelman en uit een moeilijke hoek ging de vierde treffer binnen. Met nog drie wedstrijden voor de boeg gaat het team van Henk Drenth het competitieslot tegemoet. Met Rietmolen thuis, Diepenheim uit en SVBV Barchem thuis zijn er nog aardig wat puntjes te sprokkelen om de stand op de ranglijst een leuker aanzien te geven.