Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

SV Delden 1 - SVV'91 1
(10 april 2011)

Een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft was het van een uitstekend gehalte en in het bijzonder in het eerste kwartier kwam het beste spel van SV Deldenzijde. Al in de eerste minuut was er een dot van een kans voor Ibrahim Shamboaver. Knullig balverlies van een SVV verdediger gaf hem de mogelijkheid de openingstreffer binnen te schieten. En ook in de 14e minuut waren er volop mogelijkheden voor Ibrahim, maar moest genoegen nemen met een corner. Het is duidelijk dat Ibrahim nog wat scherpte mist na een blessure met een hele lange revalidatie. SV Delden zette voldoende druk op de SVV verdediging maar alle mogelijkheden en kansjes leverden niets op. Er was niemand voorin die ‘rûcksichtslos’ de trekker overhaalde. Aan de andere kant deed SVV dat wel, want bij de eerste dreiging in de 39e minuut was het gelijk raak. Ashrani Sital kon simpel de 1 – 0 binnen schieten. Maar voor de thee deed SV Delden nog wat terug. Een vrije trap rond de 16-meterlijn is natuurlijk voor Kevin Otten, die in de duels tekort schoot, een buitenkansje. De prima vrije trap verdween keurig en inhoudbaar in het hoekje: 1 – 1. De vreugde was echter van korte duur, want nog binnen de vijf minuten was er weer een voorsprong voor SVV. Melvin Kloppenburg kon geheel vrij voor een opeb doel binnentikken: 1 – 2.

Ondanks de 1 – 2 achterstand bij rust was er nog genoeg vertrouwen in een goede afloop, want de ploegen hielden in de eerste helft elkaar in evenwicht. Een vrije trap in de 51e minuut was het keerpunt in de wedstrijd. Melvin Kloppenburg kon de bal heel simpel binnenschieten en gaandeweg was de weerstand bij SV Delden verdwenen. Kinderlijk eenvoudig kon SVV uitlopen naar een 6 – 1 winst. Sezer Arci, Melvin Kloppenburg en Bardia Zand lieten Ivo Otten tot zes keer toe vissen.

In de slotfase leek Frank van Geenen de score nog een draaglijker aanzien te geven. Een geplaatste kopbal in de hoek wist de keeper te keren. De daarop volgende corner van Colin Neuber leek er zo maar in enen in te gaan. Ook nu weer ‘leek’ want de doelman zat er goed bij. Tot slot stonden eigen spelers een doelpoging in de weg

SVV ’91 kon met 3 punten Delden verlaten en daar valt helemaal niets op af te dingen. Scherpte, teamgeest en bezieling was er wel bij de gasten uit Enschede. Iets wat bij de ‘mannen’ van Henk Drenth ver te zoeken was.