Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Mösbokaal 2011
(8 januari 2011)

Zaterdag 8 januari was sporthal De Reiger weer het toneel voor de strijd om de felbegeerde Mösbokaal. Dit jaarlijks terugkerende zaalvoetbaltoernooi wordt gehouden voor alle leden van SV Delden. 's Middags spelen de junioren een toernooi met de overige Hofclubs. 's avonds spelen de senioren onderling een toernooi. Er worden gelijkwaardige teams samengesteld door de selsctiespelers te mengen met spelers van de overige seniorenteams. Dit jaar konden er zes teams samengesteld worden. Deze zes teams spelen één keer tegen de overige teams, waardoor er een zogenoemde “halve competitie” gespeeld werd. Het team met de meeste punten is uiteraard de winnaar van dit toernooi.

Het voltallige dameselftal streed onderling om de Mösbokaal. Het elftal werd opgedeeld in drie teams en speelden volledige competitie, waarbij zij zowel een uit- en thuiswedstrijd onderling tegen elkaar uitvochten. Deze wedstrijden vonden plaats tussen de wedstrijden van de heren. De strijd tussen de dames was spannend tot de laatste wedstrijd. Het kampioenschap werd met 1 punt verschil beslist in het voordeel van team 2. Sanne Rodemond had een groot aandeel in het kampioenschap door met een prachtige vrije trap het verschil te maken in een directe confrontatie met de uiteindelijke nummer 2 van het toernooi. Ook was er minder nieuws te melden, alleen kreeg het nieuws in de kantine een hele andere lading. Het verhaal ging dat Tineke Pluygers neergeschoten was en dat ze levensloos op de grond lag. Gelukkig dat dit door een bal kwam en ze binnen luttele minuten gewoon weer op eigen benen kon staan.

Bij de heren ging team 6 met de bokaal naar huis. De strijd om de felbegeerde trofee ging het winnende team niet makkelijk af. De strijd was onderling dan ook weer hevig. Waarbij “good-old” Bert Luttikhedde vanaf eigen helft met een prachtig schot de keeper wist te verschalken, was hij ook diegene die vanaf 1 meter voor een leeg doel de bal keurig over de lat werkte. Stand-in keeper Michel ter Horst wist een vlammend schot te pareren, waarbij zijn been zondags nog nabrandde. Een andere stand-in keeper Rob Zomerdijk wist op miraculeuze wijze een penalty te pareren. Het winnende team had de kwaliteiten klaarblijkelijk niet op goal staan. Ed Stokkentreef wist met een niet zo heel soepel lopende één-twee zijn eigen keeper Mark Tuitert te verschalken.

Toch legden zij in die wedstrijd de basis voor de toernooiwinst. Met elk nog één wedstrijd te spelen waren er drie teams die nog kans maakten op de eindoverwinning. De strijd werd uitgevochten tegen de overige teams. Waarbij de toeschouwers begonnen te rekenen en er maar van uit gingen dat de teams meespelend om de titel, hun eigen wedstrijd wel zouden gaan winnen, Toch gebeurde wat niemand had verwacht. Team 6 kreeg klop van een outsider, dus team 6 was overgeleverd aan de prestaties van de twee overgebleven titelkandidaten. Maar ook die twee teams wisten niet te winnen van de overige outsiders, waardoor team 6 uiteindelijk alsnog de beker boven hun hoofden kon houden. De overwinning werd, gezamenlijk met de andere teams, nog lang nagevierd in café De Boemel.

Winnaars heren Mösbokaal 2011: Daan Brandt, Kevin Otten, Mark Tuitert, René Streutker, Ed Stokkentreeff, Bas Eekers, Frank ten Voorde. Op de foto ontbreekt Dennis Drenth.