Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Sinterklaas op bezoek bij SV Delden
(29 november 2008)

Zaterdag 29 november was het weer zover: het clubhuis op De Mors zat stampvol met de jongste jeugd, want Sinterklaas zou op deze zaterdagmorgen een bezoek brengen aan SV Delden.
Nadat iedereen binnen was en de aanwezige ouders werden voorzien van koffie met een delicatesse en er snoepgoed op de tafels was gezet nam de voorzitter van de jeugdcommissie, Jos Eijsink het woord. Hij begroette de schare kinderen en merkte op dat het clubhuis wel wat groter moet worden omdat er steeds meer jeugdleden bij SV Delden zich aanmelden en gaf daarna het woord aan clown Peter, bekend van de regiotap van RTV Oost.
Clown Peter is niet zozeer een clown van het woord maar kan veel meer met ballonnen. Ieder jeugdlid kreeg van hem een figuur gevouwen van ballonnen zoals een hond of een ander voorwerp. Om 11.00 uur was het dan zover: De Goedheiligman met twee van zijn Pieten arriveerden in een koets. Zij werden ontvangen door de voorzitter van de jeugdcommissie Jos Eijsink.
Omdat er nog een bal op het dak van de kleedkamers lag was een van de Pieten op het dak geklommen om deze bal te pakken. Maar eenmaal op het dak kreeg hij hoogtevrees en durfde niet meer naar beneden te komen. Maar Sinterklaas zou Sinterklaas niet zijn als hij hiervoor geen oplossing wist. Binnen enkele minuten was er een hoogwerker ter plaatse die de angstige Piet naar beneden haalde. Dat duurde niet al te lang. Toen hij weer op de veilige grond was aangekomen was hij weer het manneke en had hij het grootste woord.
Na dit voorval kon Sinterklaas met zijn gevolg eindelijk dan overgaan tot de orde van de dag. Allereerst werd hem enkele tekeningen aangeboden. Daarna sprak hij met diverse spelertjes over wat zij goed doen op voetbal maar ook werden ze wel aangesproken op hun soms stoute activiteiten. Leuk was het optreden van het F2-team: Onder leiding van Gerard Dijk en schoonzoon Patrick Olthof hadden zij voor deze speciale gelegenheid een dansje ingestudeerd en brachten deze voor het voetlicht.
Tot slot en na het zingen van enkele sinterklaasliedjes ontving ieder lid een persoonlijk cadeautje. Het was weer een fijne en ook bijzondere zaterdagmorgen. Sinterklaas en de Pietermannen: erg bedankt.