Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

SV Delden 1 - DTC '07 1
(26 februari 2012)

Met ‘good old’ Gerrit Naafs in de gelederen werd het eerste competitiepunt voor 2012 binnen gehaald. De uitslag was een kopie van de thuiswedstrijd tegen Lettele. Ook toen was het Coen Witteveen die in extremis, de 93e minuut, de einduitslag van 3 – 3 op het scorebord zette. Het was niet goed en het was niet slecht, het was er allemaal zo tussenin. Kansen werden er namelijk volop gecreëerd, maar een uitstekende doelman stond in hoge score inde weg. Ook ontbrak het raffinement om de wedstrijd naar de hand te zetten. De eerste mogelijkheden waren voor SV Delden. In de 9e minuut was het Kevin Otten die het mooi wilde afmaken, maar zijn voeten voldeden niet aan deze opdracht en daarmee ging een beste kans teloor. Een prima aanval in de 14e minuut, met een uitstekende voorzet van Kevin Otten, kon door Coen Witteveen helaas niet worden omgezet in een treffer. Zijn inzet ging langs de verkeerde kant van de paal. In plaats van een 2 – 0 voorsprong werd het 0 -1. Luuk ten Dam kon namens DTC ongehinderd oprukken langs de zijlijn. Hem werd daarin geen strobreed in de weg gelegd. Broertje Bjӧrn kreeg de bal op een presenteerblaadje en kon dan ook simpel afronden. SV Delden zocht wederom de aanval en middels Colin Neuber, Gerrit Naafs en Kevin Otten waren zij dicht bij een treffer. Maar het had ook maar zo 2 – 0 kunnen zijn. Ivo Otten verrichte een uitstekende redding op een dito vrije trap van DTC. In het tweede bedrijf ging SV Delden uitstekend van start. Een snelle actie van Coen Witteveen, Kevin Otten op maat bediende. Kevin kon dan ook simpel de dik verdiende 1 – 1 binnen tikken. De vreugde was echter van korte duur, want in de tegenstoot kwam DTC weer op voorsprong. Ivo Peters gaf Ivo Otten geen enkele kans en de 1 – 2 een feit. Het betere voetbal kwam van de Deldenaren en daarmee ook de beste kansen en de 2 – 2 in de 54e minuut was daar dan ook een logisch gevolg van. De inzet van Colin Neuber werd door Coen Witteveen fraai afgerond. Maar ook tekenend was dat Kevin Otten voor een leeg doel staand nog wist over te schieten. In plaats daarvan wist Luuk ten Dam gepruts in de SV Delden verdediging genadeloos af te straffen: 2 – 3. Hiermee dacht DTC, met nog een dikke 10 minuten op de klok, de buit binnen te hebben. DTC verdedigde met man en macht, maar SV Delden nam het doel van DTC onder vuur. Coen Witteveen met een dot van een kans, kopballen van Gerrit Naafs werden door de doelman van dichtbij gekeerd. Paal en lat boden voor DTC uitkomst. Tot de 93e minuut leek de winst voor Tilligte en Lattrop, maar een vrije trap van Kevin Otten met de inzet van Coen Witteveen leverde het dik verdiende punt op. DTC baalde, omdat het op het allerlaatste moment de winst nog uit handen moest geven, maar moesten ook bekennen dat met dit gelijke spel hun bezoek aan Delden daarmee dik beloond was. Aanstaande zondag moet het team van Rene Belt aantreden tegen Vilsteren. In de thuiswedstrijd werden de punten totaal onnodig weggegeven. Wij mogen er toch van uit gaan dat deze fout recht gezet gaat worden.