Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

SVV'91 1 - Delden 1
(2 oktober 2011)

Het geeft een heel onbevredigend gevoel als je wedstrijden uit handen geeft terwijl dit helemaal niet nodig is. Dit overkomt SV Delden regelmatig. Zo ook afgelopen zondag. SV Delden begon uitstekend aan de wedstrijd. SVV ’91 werd in de openingsfase volkomen zoek gespeeld. Al in de 2e minuut kon, eigenlijk moest, SV Delden al op voorsprong staan. Ibrahim Shamboaver ging goed door op rechts en leverde een pass op maat af aan Brian Otten. Hij had de 1 – 0 op zijn schoen, maar zag de bal via de doelman over gaan. In de 5e minuut was het Kevin Otten op links die Ibrahim Shamboaver vrij voor de keeper zette. Ook nu weer lag deze beste man in de weg en verdween de bal naast doel. In dezelfde minuut was nu de beurt aan Brian Otten. Alleen voor de doelman, de hoek voor het uitzoeken, maar ook nu weer ging het mis. Drie dotten van kansen in een tijdsbestek van zes minuten, dat was dodelijk voor de rest van de wedstrijd. Gaandeweg liet SV Delden SVV ’91 beter in de wedstrijd komen. Logisch, want het hoge tempo in de beginfase was natuurlijk niet vol te houden. SVV kon amper een vuist maken, maar kwamen wel op voorsprong. Het was de handige en uitgekookte Melvin Kloppenburg die de verdediging uitspeelde en Tom Sueters op het verkeerde been zette en tegen alle verhoudingen in de 1 – 0 binnen schoof. In dezelfde minuur, de 37e, was er prima tegenstoot via Daniel Higgenbotham. Nu was de beurt aan Colin Neuber om via de doelman naast te schieten. SV Delden viel naar hartenlust aan, maar in de omschakeling naar verdedigen ging het toch regelmatig mis. Een onhandige actie in het penaltygebied was voor de leidsman aanleiding de bal op de stip te leggen. Melvin Kloppenburg liet Tom Sueters kansloos en de 2 – 0 prijkte voor SVV op het scorebord. Een tegenvaller van jewelste, maar gelukkig werd in de eerste beste aanval de marge weer hersteld. Met een strakke voorzet van Daniel Higgenbotham nam Kevin Otten in enen op de slof en met een snoeihard schot werd nu wel de doelman verslagen: 2 – 1. Ook in de tweede helft kwam het beste voetbal van SV Delden, maar het doelpunt viel aan de andere kant. Kappen en draaien van Melvin Kloppenburg en een prima voorzet gaf Vidjai Changour de mogelijkheid de 3 – 1 binnen te koppen. Het leek een gelopen race, maar SV Delden toonde veerkracht. Kevin Otten wist de goed uitkomende doelman te verassen met een schitterend lobje en bracht SV Delden met de 3 – 2 terug in de wedstrijd. SV Delden ging er vol voor, maar simpel balverlies op het middenveld gaf SVV de kans om verder uit te lopen. Michael Calomarde wist het gepruts af te straffen: 4 – 2. In de slotfase bleef SV Delden knokken voor een beter resultaat met hectische taferelen voor het doel van SVV, maar verder dan een doelpunt van Colin Neuber kwam het team niet. Bij vlagen speelde SV Delden uitstekend voetbal, maar door naïef en veelal simpel balverlies blijft het team met lege handen. Op dat punt valt er nog veel te leren voor dit jonge team.