Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Delden 1 - SVBV 1
(15 mei 2011)

SV Delden nam sportief wraak op de geflatteerde nederlaag in Barchem. Onder het feestgedruis van de jongens van SV Delden 5 die net kampioen waren geworden, kwam het team van Henk Drenth maar moeilijk op gang. SVBV Barchem had de touwtjes stevig in handen en het eerste half uur kon SV Delden daar weinig tegen in brengen. De voorsprong van SVBV Barchem was dan ook logisch. In de 13e minuut namen de gasten middels hun topscorer, Rudie Arendsen, de leiding. Met enige mazzel kwam SV Delden in de 30e minuut langszij. Een onbedoelde handsbal leverde SV Delden een penalty op. Marthijn Zweepe schoot de bal van de elfmeterstip onberispelijk binnen; 1 – 1. Na de gelijkmaker kwam SV Delden beter in de wedstrijd, maar de gelijke stand bleef tot de thee staan. In de tweede helft schakelde SV Delden een tandje bij, in het bijzonder Timo Gerritsjans liet zich in deze afscheidswedstrijd gelden en een plaag voor de verdediging van SVBV Barchem. In de 49e minuut was een rush van Timo de verdediging te machtig en met een voorzet op maat bracht hij Kevin Otten de bal op een presenteerblaadje. Kevin maakte geen fout; 2 – 1. In dezelfde minuut kon Coen Witteveen met een prima Aktie de score verder opvoeren, maar zijn inzet ging net naast. Nog geen vijf minuten later was het toch raak. Een vrije trap, omdat Timo Gerritsjans voor de zoveelste keer onreglementair werd gestuit, werd door Kevin Otten op maat voor gegeven. Martijn Vriezekolk kon met een simpel tikkie van dichtbij de 3 – 1 binnen schieten. Met een prima counter van de gastheren kwam de spanning weer wat terug in de wedstrijd. Rudie Arendsen zorgde voor de 3 – 2. SV Delden bleef het betere spel houden en wilde dit verzilveren ook. Uitstekend voorbereidend werk van Mark Tuitert stelde Coen Witteveen in staat de 4 – 2 binnen te schieten. Met nog 25 minuten te gaan was het kruit nog niet verschoten. Het laatste gedeelte van de wedstrijd zorgde Brian Otten voor nieuw leven in de brouwerij. Hij toonde veel werklust en een prima voorzet van hem werd door Timo Gerritsjans afgerond; 5 – 2. Door een wat onbehouwen overtreding kreeg SVBV Barchem de gelegenheid om middels een penalty dichterbij te komen. Rudie Arendsen kon hiermee, ondanks de nederlaag, zijn derde treffer op de teller zetten. Zo sloot SV Delden het hele magere seizoen af met een prima wedstrijd. Na de wedstrijd werd afscheid genomen van Wim Holterman, hij geeft prioriteit aan zijn gezin en gaat in een lager team spelen. Ook trainer Henk Drenth zal komend seizoen niet meer de selectie trainen, hij blijft de vereniging wel trouw als jeugdtrainer. Timo Gerritsjans gaat het volgend seizoen aan de andere kant van Delden proberen, hij keert terug naar het oude nest. Alle genoemde heren kregen van voorzitter Hans van Laarhoven een warm woord, een mooie bos bloemen en een kado. Het seizoen werd besloten met een ruime derde helft in het clubhuis. Waar een heerlijke maaltijd klaarstond. Met een treurend FC Twente, een feestend Ajax op een groot scherm. Met het feestende 5e elftal bleef het nog lang supergezellig.