Het eerste seizoen dat het jongste team van SV Delden mee doet aan de regiocompetitie is al weer bijna ten einde. We kunnen met recht zeggen dat dit een geweldig jaar is geweest.

Het team heeft van alle wedstrijden er maar 1 verloren, 2 gelijk gespeeld en de rest gewonnen. De uitslagen liepen uiteen van een 6-0 overwinning tot een nipte nederlaag van 5-4 tegen VV Bentelo. Niet dat dit er echt toe doet want plezier in het voetballen is het belangrijkste. De regiocompetitie is enkele jaren geleden opgezet door verschillende voetbalverenigingen uit de directe omgeving van Delden. Aan deze regiocompetitie doen de volgende verenigingen mee: RKSV Bornebroek, VV Bentelo, VV Buurse , WVV’34 (Hengevelde), TVO (Beckum), Zenderen Vooruit, Hoeve Vooruit en SV Delden. Het doel van de regiocompetitie is dat alle beginnende voetballertjes eens tegen andere jongens voetballen dan alleen tegen teamgenootjes. Alle normale regels van het voetballen worden gehanteerd behalve de buitenspelregel. De wedstrijden worden gespeeld in het strafschopgebied en duren 2x 20 minuten en de goaltjes, niet te vergeten, zijn 1 meter hoog en 2 meter breed.
Al met al een leuke competitie waar wij als team en als club graag aan mee doen. Tevens is deze competitie goed voor de onderlinge contacten tussen de jeugdafdelingen.
SV Delden zal in het nieuwe seizoen dan ook weer aan de regiocompetitie deelnemen en we hopen dat het net zo’n groot succes wordt als het afgelopen seizoen.

Sportieve groeten namens de leiders van SV Delden F4,
Roy Poelman en René Geerdink