Het leek er even op dat Haaksbergen zomaar met de volle buit uit Delden zou vertrekken. De beginfase van de tweede helft was van SV Deldenzijde dramatisch. Met een ware handbalverdediging werd Haaksbergen buiten het zestienmetergebied gehouden. Zo kon Ivo Otten toch nog vrij eenvoudig zijn doel schoon houden. SV Delden overleefde dit lastige kwartiertje en trok daarna alsnog aan het langste eind.

Die terugval was toch apart, want SV Delden begon zo goed aan de wedstrijd. Van meet af werd er druk gezet op het doel van Haaksbergen en een communicatiefoutje zou bijna SV Delden de openingstreffer opleveren, maar Brian Otten stuitte op de doelman en moest deze botsing weer met een blessure bekopen. Dubbelop pech dus, want verder spelen bleek onmogelijk. Gaandeweg kwam Haaksbergen wat beter in de wedstrijd, maar de defensie van SV Delden stond goed en het zestienmetergebied was voor de tegenstander verboden gebied. Haaksbergen probeerde het dan maar eens van afstand en bijna met succes, want Ivo Otten moest zich danig strekken om het venijnige schot over de lat te tikken. Dit was dan ook de beste kans van de eerste helft.

Na de thee en het dramatische kwartiertje werd de draad weer opgepakt. Na 63 minuten was het Gerrit Naafs die zijn soloactie bijna beloonde met een doelpunt. De keeper bleef goed kijken en liet zich niet verrassen. Het bleek uitstel van executie, want drie minuten later was het alsnog raak. De altijd ijverige Roy Spoolder wist handig door de Haaksbergense defensie te glippen en alleen op de doelman af te gaan. Hij hield zijn hoofd koel en beloonde zijn werklust met een gave treffer; 1 – 0. Dit doelpunt gaf het team van SV Delden een kick, want het spel werd zienderogen beter en het verweer van Haaksbergen minder. Gerrit Naafs bracht het team in veilige haven. Met een betere timing en een bekeken kopbal was deze “oude vos” de verdedigers van Haaksbergen te slim af: 2 – 0. De strijd leek gestreden. Leek, want in de laatste minuut van de reguliere speeltijd viel de aansluitingstreffer maar zo uit de lucht. Het was de man met een schitterende naam, Ivan Carrasco Perez, die een nog mooier doelpunt produceerde. Vanaf de punt van het zestienmetergebied nam hij de bal vol op de pantoffel. De bal sloeg als een granaat via de verste paal binnen. Nu moest zelfs Ivo Otten het antwoord schuldig blijven. Haaksbergen bleek in het restant van de partij, met zo’n 6 minuten aan blessuretijd, niet in staat het SV Delden alsnog moeilijk te maken. Het betekende voor SV Delden de derde overwinning op rij. Ondanks het hele matige voetbal gaat SV Delden in ‘tijgersluipgang’, maar nu met een hupje, gewoon verder. Want met 4 punten achterstand op koploper Phenix staan de jongens van Belt maar mooi op de tweede plaats. Er zijn nog weinig redenen tevreden te zijn, want het spel is nog pover en volgende week zal het in Enschede aan SVV een zware kluif hebben. Hoe dan ook, het geeft de burger wel moed.