Matchwinner Ruben Diele

SV Delden 1 heeft zondag 6 mei drie punten overgehouden aan de ontmoeting met VV Vosseveld. De ploeg van trainer Wouter Kwakkenbos was in Winterswijk met 1-2 te sterk voor de nummer tien van de ranglijst. Makkelijk ging het niet voor de blauw-gelen. Na een klein uur spelen stond de ploeg uit Delden wel met 0-2 voor, maar door een late tegentreffer bleef het spannend tot het einde. Door de overwinning neemt SV Delden de tweede plek op doelsaldo over van SC Meddo.

SV Delden begon goed aan de wedstrijd en was in de openingsfase heer en meester. Dit resulteerde al na acht minuten spelen in de openingstreffer van Sven Wold. Na het doelpunt leek SV Delden door te drukken, maar verdere treffers bleven de eerste helft uit. Na de pauze schakelden de bezoekers weer een tandje bij en kwamen via een fraai afstandsschot van Ruben Diele op een verdiende 0-2. Hierna nam SV Delden echter weer wat gas terug en mocht Vosseveld blijven hopen. Deze hoop werd versterkt door de aansluitingstreffer die ruim een kwartier voor het einde viel. Ondanks het veldoverwicht moest SV Delden toch nog even vrezen voor een gelijkmaker. Deze viel niet waardoor de ploeg op koers blijft voor de nacompetitie.