Het heeft even geduurd, maar zondag 9 april was het dan eindelijk zover. Het zesde elftal, als enige team van SV Delden tot dusver nog zonder overwinning, kon na de thuiswedstrijd tegen Klein Dochteren 3 de eerste driepunter van het seizoen bijschrijven. Berry Koens en Robert Oplaat waren in de eerste helft van afstand trefzeker, maar doordat doelman Patrick Aanstoot verrast werd door een 'maai over de bal' van Maarten Vunderink, bleef met 2-1 de spanning lang in de wedstrijd. Een kwartier voor tijd zorgde Ben Steentjes vanaf elf meter voor de bevrijdende beslissing: 3-1.

Met deze overwinning is het puntentotaal van SV Delden 6 plotsklaps opgeschroefd van 2 naar 5 en daarmee stijgen de kansen van het elftal van Jaap Schikker en Martijn "De Pol" Zengerink om niet als laatste te eindigen aanzienlijk. Het gat met nummer voorlaatst Hoeve Vooruit 6 bedraagt, met nog vier wedstrijden voor de boeg, nog maar één punt. De spanning stijgt onderin de reserve zevende klasse...