De 93e Algemene Ledenvergadering van SV Delden op donderdag 17 november liep anders dan anders. Tijdens de ALV waren maar liefst vier van de zeven bestuursleden aftredend: jeugdvoorzitter Jos Eijsink, bestuurslid wedstrijdzaken Jan Holterman, bestuurslid accommodatie Ronny Schutte en bestuurslid activiteiten Hajo Brandt. Door deze leegloop zagen voorzitter Hans van Laarhoven, secretaris Annemieke Visser en penningmeester Leo Rouhof zich genoodzaakt de leden te vragen om vertrouwen om als dagelijks bestuur door te kunnen gaan en om verder te kunnen zoeken naar nieuwe bestuursleden voor SV Delden.

Nadat de vergadering in grote meerderheid het vertrouwen had uitgesproken, werd de agenda van de ALV in versoberde vorm afgewerkt. Voor de vacature voor bestuurslid activiteiten en vrijwilligers werd Carmen Brinkcate voorgesteld en door de aanwezigen unaniem gekozen. Daarnaast werden de financiën van het afgelopen seizoen besproken en werd de begroting voor volgend seizoen vastgesteld.

Penningmeester Leo Rouhof kon uitstekende cijfers presenteren, waarvoor het bestuur door de vergadering dan ook onder luid applaus decharge werd verleend. Ook het voorstel om in 2017 een wijziging in de contributie door te voeren kon op instemming van de leden rekenen.

In plaats van een vaste contributie voor alle jeugdleden is gekozen voor een leeftijdsafhankelijke en gemiddeld lagere contributie, van € 0,00 voor de welpen en kabouters tot € 11,00 per maand voor de jeugd onder 19 jaar. De maandelijkse contributie voor senioren gaat naar € 15,00 en de contributie voor steunende leden blijft ongewijzigd op € 6,00. Tot slot is besloten om de zogeheten gezinscontributie af te schaffen.