Op zondag 23 oktober heeft de businessclub van SV Delden samen met onze hoofdsponsor Aparthotel Delden de wedstrijd Schalke 04 – FSV Maintz bezocht. De sponsorcommissie had een arrangement georganiseerd waarbij een bezoek aan de fankneipe (Vereinslokal) was inbegrepen. Na enig fileleed onderweg kwamen we om ongeveer half vier aan bij de fankneipe. Voorzien van Schalke vaantjes werden we daar van harte welkom geheten met bier und bratwurst. Voor Aart Visch aanleiding om de hongerige magen maar gelijk van 2 broodjes braadworst te voorzien. Aart bedankt!

Om kwart over vijf stapten we in het “Schalke “ trammetje en gingen we op weg naar de Veltins-Arena. Een schitterend stadion oorspronkelijk geopend in 2001 met de naam Arena AufSchalke als thuisstadion voor de voetbalclub Schalke 04. De oorspronkelijke naam betekent "Op (de wijk) Schalke" en is ook een referentie aan de oude mijnwerkerswens "Glück Auf". Voor gewone wedstrijden is de capaciteit 61.673 (waarvan 45.000 zitplaatsen). De Veltins-Arena is een van de modernste stadions die de laatste jaren gebouwd zijn. Het dak is te openen, en het veld is in z'n geheel verschuifbaar, onder de tribunes door, zoals eerder GelreDome is gebouwd. Het stadion heeft een kapel, een bierleiding van 5 kilometer, en een centraal opgehangen blok met 4 videoschermen.

Exact om half zes floot de scheidsrechter voor de aftrap en waren we getuige van een sfeervolle wedstrijd, waarbij de thuisclub het betere van het spel had en uiteindelijk met 3-0 won. Opvallend detail: de fans van FSV Mainz hebben vanaf het begin van de wedstrijd tot einde wedstrijd hun ploeg ondersteunt met clubliederen en aanmoedigingen, zelfs bij een 3-0 achterstand. Zo kan het dus ook. Tijdens de terugreis werd er nog flink genetwerkt, gelachen en eindigde de avond bij Harlekijn- Smitties met een paar flinke porties bittergarnituur en de nodige sapjes. Namens SV Delden dank ik alle businessclubleden en de hoofdsponsor voor jullie aanwezigheid en gezelligheid op naar het volgende event!

Wilt u weten wie onze businessclubleden zijn kijk daarvoor op de website van SV Delden www.svdelden.nl ga naar het kopje sponsoren en klik Businessclub aan. Namens de sponsorcommissie, Hans van Laarhoven