Nadat in november 2015 de E1 al kampioen was geworden in de tweede klasse is het ook gelukt om kampioen te worden in de eerste klasse.

De doelstelling bij start in de eerste klasse was om lekker te voetballen en niet als laatste te eindigen. Door twee keer per week te trainen met plezier en inzet moest die doelstelling te halen zijn. De eerste wedstrijden werden gewonnen waardoor die doelstelling al snel behaald was. al wat we meer zouden halen was dan ook mooi meegenomen. Echter we bleven vele wedstrijden winnen en maar een paar verliezen. Maar ook de andere teams lieten her en der punten liggen.

Met nog drie wedstrijden voor de boeg werd het een nek-aan-nek race met Quick tot aan de laatste speeldag. In de laatste ronde hadden wij de beste speelkaarten. Gelijkspel in een uitwedstrijd tegen EMOS zou voldoende zijn om het kampioenschap binnen te halen.

Uiteraard gingen wij het veld in met de wil om te winnen. Maar hoe we ook ons best deden, we kwamen niet in ons spel. Een fysieke tegenstander, een straffe wind, moeilijk veld maar vooral onze eigen zenuwen zorgden ervoor dat we niet dat konden doen waar we samen het beste in zijn: samenspel. Want juist door het goede samenspel was de E1 zover gekomen.

In de eerste helft kwamen we achter met 1-0, maar deze werd voor rust omgebogen tot 1-1. Na een zenuwslopende tweede helft kwam dan toch het verlossende fluitsignaal. Met een gelijkstand kampioen eerste klasse.

Hiermee werd clubhistorie geschreven en was er natuurlijk bij terugkomst in Delden een mooie medaille en patat met drinken. Andre, Gerrit en Anneke kregen een mooi afscheidskado.

Vervolgens was het tijd voor de blauw geel versierde wagen die heel Delden heeft doorgereden inclusief een drankje bij de Harlekijn en snoepzakje bij Country Wishes.

De sponsoren Baars keukens en Naafs schilderwerken hartelijk dank. Country Wishes bedankt voor het spandoek en het snoep en vooral ouders bedankt voor alle support.