klik op de foto voor meer foto's (aanbevolen browsers: Mozilla Firefox en Google Chrome)

Het scheidsrechterskorps van SV Delden is woensdag 19 februari in één klap verdubbeld. Maar liefst twintig spelers en speelsters uit de eigen B- en C-elftallen hebben met goed gevolg de cursus pupillenscheidsrechter afgerond.

De cursus werd verzorgd door KNVB-docent Jan Everlo, die de jeugdleden van SV Delden in twee avonden enthousiast de fijne kneepjes van het pupillenscheidsrechtersvak bijbracht. "Duidelijkheid," daar gaat het om bij het leiden van wedstrijden van de E- en de F-pupillen, met duidelijke armgebaren, duidelijke fluitsignalen en, daar waar nodig, duidelijke verbale ondersteuning.

In twee oefenwedstrijdjes konden de cursisten het geleerde meteen al in praktijk brengen. In een razend tempo kregen alle scheidsrechters in spe, kort na elkaar, de kans om de wedstrijd enkele minuten in goede banen te leiden, met voortdurend korte en heldere aanwijzingen van de zijlijn.

Het slotstuk van de cursus was een heus examen, waarin de belangrijkste spelregels van het pupillenvoetbal werden getoetst. Alle cursisten bleken de oefenstof thuis prima te hebben geleerd, want docent Jan Everlo kon uiteindelijk aan iedereen het felbegeerde diploma uitreiken. Als klap op de vuurpijl kregen alle geslaagde scheidsrechters ook nog een praktisch etuitje, met daarin de belangrijkste attributen voor het leiden van een voetbalwedstrijd, waaronder natuurlijk een heerlijk schel fluitje.

De cursus werd besloten met een groot applaus voor de twintig geslaagde cursisten en voor docent Jan Everlo, die in korte tijd zijn enthousiasme voor het scheidsrechtersvak uitstekend over heeft weten te brengen.

Jongens en meisjes, van harte proficiat met het behalen van het pupillenscheidsrechtersdiploma en alvast heel veel plezier gewenst bij het fluiten, straks, van de échte competitiewedstrijden van onze E- en F-teams!