Met bijna dertig jonge jeugdleden uit de D2, E en F lichting werd er vrijdagavond afgereisd naar een prachtige blokhut in de buurt van Neede. Een fantastische lokatie in een bosrijke omgeving en geen directe naaste buren (!) Verdeeld over twee slaapzalen zochten de oudsten beneden en de jongsten boven hun plek op de vloer.Een enkeling was zijn luchtbed vergeten, maar kon half slapend op die van de buurman toch een beetje rust pakken.

Voor de fraaie, geheel uit ronde balken gebouwde, blokhut was een klein veldje waar het kleine beetje gras nu wel verdwenen is. Iets verderop in het bos een kuil, waar gelijk na aankomst een kampvuur werd gemaakt, welke het hele weekend niet uit is geweest. Het levende stratego spel werd vol overgave door de jongens gespeeld en na een rondje petje op, petje af werd voorzichtig begonnen aan de nachtrust. De lokale zwerver kwam nog even langs, maar zijn vaste plek was helaas bezet.

De nacht was kort! Na het ontbijt kwamen er ca. tien van de aller jongste SV Delden leden bij en kon de zeskamp beginnen. Richard had wederom een gevarieerd programma in elkaar gezet. Parcours lopen, zelfs geblinddoekt, waterballonnen gooien, op het gatenbord schieten en uiteraard ook een partijtje voetballen. Er viel een heftige bui en die werd benut om te pauzeren en een broodje knakworst te eten. Het altijd heerlijke fruithapje, bereid door Herma, viel ook in goede smaak.

Na de middag reed het hele gezelschap naar het openlucht zwembad van Eibergen, waar er slechts een handvol andere zwemmers werden aantroffen en dus het complete complex zo ongeveer voor de Deldense gasten was. Glijbaan, duikplanken en een mooi voetbalveld waren voldoende ingrediënten voor een mooie middag. In het tegenover gelegen speelpark vermaakten de Welpjes zich ook prima. Bij terugkomst had André de BBQ al aan en konden de hongerige magen van saté en hamburgers worden voorzien.

De, door Bas met spanning ingeleide, smokkeltocht mocht uiteraard niet ontbreken. Drie gemaskerde vangers deden hun uiterste best de boys te vangen. Het lichtgele en donkergele, oftewel gele team bracht de meeste kaartjes over bij Ed. De tweede nacht was voor de jongens wat langer en voor de begeleiding iets korter. Na het, met liefde, verzorgde ontbijt op vaderdag, door Janny en Moniek nam Hajo de jongens nog even mee voor een wandeling om o.a. een paar kamelen te bekijken. Bij terugkomst werden aan iedereen de prijsjes uitgereikt voor de diverse onderdelen waar ze aan deelgenomen hadden.

Moe en zeer voldaan werd daarna de terugreis ingezet. SV Delden bedankt naast bovengenoemde personen ook Hashem, Bart, Pascal, Gerrit en alle anderen die in meer of mindere mate hebben bijgedragen aan dit fantastisch gezellige en perfect verlopen voetbalkamp.