Vrijdagavond 29 maart vond voor de elfde keer op rij de SV Delden Darts Trophy plaats. Jaap Smit - zelf ook deelnemer - stelde zijn kroeg Harlekijn-Smitties net als de voorgaande paar jaar beschikbaar om het dartgeweld een onderdak te bieden.

Het deelnemersveld was met 35 aanwezige darters goed gevuld dit jaar.

Nadat de organisatie de pouleindeling had gemaakt konden de eerste wedstrijden van start. Zowel de mindere als betere darters deden hun best de legs binnen te schrapen, maar de poulefase leverde desondanks geen verrassingen op.

Na de poulefase ging de wedstrijd - voor het eerst in de historie van de Darts Trophy - verder in zowel een verliezers als winnaars knock-out ronde. Deze nieuwe insteek leverde positieve reacties op en is dus zeker voor herhaling vatbaar.

Ook was na de poulefase al bekend wie de beste vrouwelijke darter was. Alleen Sanne Steentjes wist tot de winnaarsronde door te dringen en zo al in een vroeg stadium de Beste Dartster bokaal veilig te stellen.

In de halve finale van de winnaarsronde mochten Michiel Borgeling en Dirk Vrielink het tegen elkaar opnemen. Michiel bleek in een best of 7 wedstrijd uiteindelijk de betere. De andere halve finale ging tussen Ivo Otten en Erwin Extercatte. 'Seabird' liet zich niet verassen en won de wedstrijd, ondanks een paar legs met goede weerstand van Ivo.

De finale van de verliezersronde ging tussen Mark Tuitert en Marthijn Zweepe. Dit werd een spannende partij waarin Marthijn uiteindelijk toch zijn meerdere moest erkennen in Mark. Beide heren mochten een flesje wijn in ontvangst nemen - wat mogelijk nog van pas zou komen bij het uitleggen van het late tijdstip van thuiskomst aan het thuisfront.

In de 'echte' finale mochten Erwin en Michiel in een best of 9 uitvechten wie zich voor een jaar de Dart Vader van SV Delden mag noemen. Ook deze wedstrijd leverde geen verrassing op. Erwin was met een 5-1 eindstand duidelijk de betere en mocht de felbegeerde hoofdprijs in ontvangst nemen.

De organisatie bedankt Harlekijn-Smitties, fotograaf Marjorie Steentjes, het barpersoneel en natuurlijk alle deelnemers en toeschouwers voor een geslaagde avond