klik op de foto voor meer foto's

Op zaterdag 1 december bracht de Sinterklaas, zoals gebruikelijk, een bezoek aan SV Delden. In de kantine op sportpark de Mors wachtten de F-jeugd, welpen, broertjes en zusjes en de jongste kinderen van de seniorenleden van de voetbalvereniging vol verwachting op de komst van de goedheiligman. Ditmaal kwam de Sint met een spectaculair voertuig. In een heuse rally auto werd Sint en een piet naar het sportpark gebracht. De twee andere Pieten voegden zich in een veiliger voertuig bij hun baas. Sint zijn baard en haren werden flink door de war gebracht toen de rally coureur een paar stevige rondjes op de parkeer plaats rond reed.

Namens SV Delden, was het Richard Brunnekreef die de goedheiligman en zijn pieten naar binnen begeleidde.
Eenmaal binnen konden de ruim vijftig kinderen nauwelijks wachten op hun cadeaus, maar niet voordat er een liedje was gezongen. De Gangnam style mocht natuurlijk niet ontbreken en alle kindjes deden dit trendy dansje samen met de pieten.

Elk team mocht met een dobbelsteen gooien en het cijfer kwam overeen met een opdracht, waarbij een vraag gesteld mocht worden of een opdrachtje gedaan moest worden. Sinterklaas was druk en moest door naar zijn volgende afspraak en liet het uitdelen van de cadeautjes over aan de team leiders. Met nog één keer “Dag sinterklaasje”, werd de Sint uitgezwaaid en konden alle kinderen met een mooi cadeau naar huis. Weer een geslaagd feest bij de SV Delden, mede dankzij de inzet van een prima organisatie.