klik op de foto voor meer foto's

Vrijdag 20 januari stond in de eredivisie de wedstrijd tussen FC Twente en Heracles Almelo op het programma. SV Delden was massaal aanwezig bij deze Twentse derby. Bijna honderdvijftig leden en supporters konden genieten van een wedstrijd die tot het eind spannend bleef en waarin één doelpunt van FC Twente uiteindelijk beslissend bleek.

Het uitje naar de Grolsch Veste was uitstekend geregeld door de scheidsrechterscommissie en de jeugdcommissie van SV Delden, inclusief hapje en drankje vooraf en inclusief busvervoer. Natuurlijk was vooral de jeugd goed vertegenwoordigd, vaak vergezeld door de ouders en soms ook door opa of oma. Daarnaast had het Deldense scheidsrechterskorps massaal gehoor gegeven aan de uitnodiging van Het Hart van Delden om de Twentse derby te bezoeken.

Een bont gezelschap voetballiefhebbers, met supporters van zowel FC Twente als Heracles Almelo, toog hiermee gebroederlijk vanaf De Mors richting Enschede, met over en weer natuurlijk de welbekende steken onder water. De vrieskou mocht de pret niet drukken, iedereen had zich goed ingepakt en de stemming zat er van het begin tot het eind goed in.

Na de 1-0 van FC Twente, al vroeg in de wedstrijd, lieten vooral de thuissupporters zich gelden, maar zeker na rust mochten ook de Heracles-aanhangers hoop koesteren op een positief resultaat. Uiteindelijk bleek de ene treffer van Joachim Andersen voldoende om de drie punten in Enschede te houden.

Een half uur na het laatste fluitsignaal had vrijwel iedereen - een enkele scheidsrechter was blijkbaar nog even wat langer blijven nagenieten in de Grolsch Veste - zich weer op het parkeerterrein gemeld. De vraag of iedereen aanwezig was werd vanzelfsprekend unaniem met 'ja' beantwoord, waarna de bussen zich aan konden sluiten in de colonne richting de A35.

Bij thuiskomst in de Sportlaan werden de Deldense bussen enthousiast begroet door een fanatieke supporter, zwaaiend met FC Twente-vlag, waarmee er een passend einde kwam aan een uitstekend verzorgd en bijzonder geslaagd voetbalavondje.