klik op de foto voor meer foto's

Donderdag 5 januari hield SV Delden haar traditionele nieuwjaarsbijeenkomst. In een goed gevulde kantine kon iedereen die de club een warm hart toedraagt een toost uitbrengen op een gezond en voorspoedig nieuwjaar. Daarnaast kon voorzitter Hans van Laarhoven bloemen uitreiken aan verschillende oud-bestuursleden en aan een grote groep jubilarissen.

Het werd daarmee een drukke avond voor Hans, te beginnen met het bedanken van de bestuursleden die afgelopen jaar zijn afgetreden. Helaas was Ronny Schutte niet aanwezig maar ook voor het benoemen van de verdiensten van de drie andere oud-bestuursleden - Jos Eijsink, Hajo Brandt en Jan Holterman - kwam de voorzitter bijna woorden tekort. Geen wonder dat de verzamelde leden voor dit drietal een klaterend applaus in petto had.

Eenmaal de smaak te pakken konden de aanwezigen op de nieuwjaarsreceptie nog wel even doorgaan met klappen, omdat het bestuur niet minder dan negen jubilarissen in het zonnetje kon zetten.

Dit seizoen kent SV Delden maar liefst zeven leden die een kwart eeuw lid zijn. Rob Zomerdijk en Tom Goosselink waren deze avond helaas verhinderd maar de andere vijf 25-jarige jubilarissen waren wel van de partij. Urban Pots, Rian ter Braak, Sander Prinsen, Michel ter Horst en Wim Mensink werden door de voorzitter één voor één naar voren geroepen en middels verschillende verhalen 'uit de oude doos' op een rake wijze getypeerd. Allen ontvingen zij uit handen van secretaris Annemieke Visser een fraai boeket en een SV Delden memory-stick.

Na de 25-jarige jubilea was het de beurt aan de jubilarissen die nog langer lid zijn. Wim Westerhof is maar liefst veertig jaar lid van SV Delden en daarin is hij zowel op als buiten het veld actief is geweest. Terecht roemde Hans de inzet van Wim als bestuurslid en als voorzitter. Naast de bloemen ontving Wim uit handen van Annemieke een SV Delden pennenset.

Als laatste in de rij jubilarissen, onder het motto 'baas boven baas', mocht Hans Pots naar voren komen, ter ere van het feit dat hij al een halve eeuw lid is van SV Delden. Ook Hans is na zijn actieve voetbalcarrière altijd nauw betrokken gebleven bij de vereniging, onder andere als bestuurslid en als enthousiast organisator van de jaarlijkse medewerkersavond en andere feestavonden. Als cadeau voor het 50-jarig lidmaatschap kreeg Hans behalve een boeket ook een waardebon van Aparthotel Delden aangeboden.

Na afloop van deze feestelijke plichtplegingen keek voorzitter Hans van Laarhoven ook nog even kort vooruit naar verschillende zaken en activiteiten die komend jaar bij SV Delden op stapel staan. De bijzonder 'bloemrijke' speech bood hiermee voldoende voer voor de leden om ook zelf vooruit te blikken en even stil te staan bij alle goede voornemens. Het hapje en het drankje maakten tot slot de nieuwjaarsbijeenkomst van SV Delden compleet: een goed begin van het nieuwe jaar.